Monday, August 3, 2009

SIDANG KHAS PARLIMEN


Setakat hari ini,kematian sudah menjangkau seramai 8 orang. Manakala yang disyaki sudah beratus dan beribu orang sudah dijangkiti...sekolah dan IPT sudah berpuluh di tutup diseluruh negara. Pembelajaran berpuluh ribu pelajar sudah terjejas.Itu kes-kes yang dilaporkan dan di bawah pemerhatian Kementerian Kesihatan. Bagaimana dengan kes yang tidak dilaporkan ?...Itulah situasi terkini wabak Infulenza H1N1 di negara kita. Rakyat semakin panik dengan keadaan ini.Kerajaan pula belum lagi mengumumkan langkah-langkah drastik untuk membendung dan mencegah merebaknya wabak merbahaya yang menyerang dunia ini.



Justeru itu gesaan Naib Presiden PAS, Dato Mahfuz Omar supaya satu sidang khas parlimen diadakan secepat mungkin untuk membincangkan isu serangan Influenza H1N1 ini dan kesan serta langkah mengatasi adalah dilihat mungkin ada signifikannya. Satu Jawatankuasa perlu segera ditubuhkan. Kerajaan perlu bertindak lebih pantas sebelum ramai lagi yang akan menjadi korban dan sebelum situasi anarki atau kepanikkan berlaku dikalangan masyarakat. Sama ada situasi ini sudah sampai ke tahap perlu diistihyarkan 'darurat' atau sebaliknya..juga perlu segera dibincangkan. Dengan mengadakan Sidang Parlimen Khas membincangkan isu ini, masyarakat akan dapat mengetahui langkah-langkah yang perlu dan akan diambil oleh kerajaan.

6 comments:

kelapa mawar said...

Salam sdr depu-depu..

hal ini bertambah serius..keraja sambil lewa pulak...kita pakat2 tolak mereka..

Datu pitung said...

salam sdr ku depu depu

saya dengan rendah hati menjemput sdr ku depu depu utk memneri respon tntng blogger kota belud releven ke tidak? di blog saya..ulasan sdr amat saya nti kan.

thanks..

SI RENGIT said...

SALAM...

KALAU KITA TOLAK DIAORANG JATUHLAH...kasian diaorang....

Kan baik kalau kita semua nie ahli parlimen....tabakar......sassssssh...

DEPU-DEPU said...

Salam sdri..

Eya kita pakat2 lah tolak ke longkang baru diaorang tau..mcm na pulak kalau diaorg tolak kita? na..na..jawab

DEPU-DEPU said...

Salam datu..

saya sudah beri ulasan di blog datu..

DEPU-DEPU said...

salam Sdr renggit..

kalau kita ahli parlimen...kita tolak sdri kelapa mawar...tabakar habis.....