Friday, August 7, 2009

NORDIN MAT TOP MATI DITEMBAK


Berita terkini yang dilaporkan oleh Utusan Melayu mengatakan bahawa pengganas kelahiran Malaysia yang paling dikehendaki oleh republik Indonesia lantaran beberapa siri pengeboman berani mati di negara itu yang dikaitkan dan di rancang oleh Pengganas ini, Nordin Mat Top telah di tembak mati dalam satu serbuan di Jawa Tengah. Laporan itu adalah seperti berikut:


BEJI, Indonesia 8 Ogos – Pengganas yang paling dikehendaki di Indonesia, Nordin Mat Top ditembak mati dalam satu serbuan oleh polis antikeganasan Indonesia yang menggunakan senjata berat di tempat persembunyiannya di Jawa Tengah, televisyen tempatan melaporkan.


Stesen televisyen itu tidak mendedahkan sumbernya dan polis masih belum mengesahkan laporan tersebut, ketika ambulans tiba di rumah tempat persembunyian yang telah dikepung selama 17 jam dan melibatkan insiden berbalas tembakan serta letupan.


Seorang saksi berkata, dua beg mayat telah dibawa keluar dari rumah tersebut.

Pasukan polis elit yang lengkap bersenjatakan raifal menyerbu masuk rumah terbabit selepas ia dikepung dalam sebahagian siasatan berhubung dua insiden pengeboman di hotel mewah di Jakarta. – AFP

http://utusan.com.my/utusan/design1_files/main_story_gradient_bottom.jpg


No comments: