Saturday, August 8, 2009

PAPADOM FILEM TERBAIK











Gambar : Datu Ruslan Sulai

sumber : Berita Harian

Filem Papadom yang akan ditayangkan di pawagam bulan Oktober ini dipilih sebagai filem terbaik dalam Festival Filem Malaysia ke -22 malam tadi yang diadakan di Dewan Canselor Universiti Malaysia Sabah. Dan disiarkan secara lansung di Astro Ria. Pengarah Terbaik disandang oleh pengarah tersohor negara, Allahyarham Yasmin Ahmad melalui filem Telentime.




Antara dif kehormat dalam majlis berkenaan ialah TYT negeri Sabah Tun Ahmadsah Abdullah, Ketua Menteri Sabah, Datuk seri Panglima Musa Aman, Datuk seri Utama Dr. Rais Yatim dan beberapa pegawai kerajaan. Mengikut Pengarah Papadom, Afdlin Shauki, filem Papadom ini adalah berlatarbelakang penceritaan mengenai seorang lelaki yang bergelar "bapa'.

5 comments:

a kl citizen said...

belum tayang dah dapat anugerah ya...

DEPU-DEPU said...

salam, a klcitizen..

nak buat apa cikgu..dah rezekinya...heran jugak ye...

tawadakan said...

Salam,

biasanya di hollywood musti tayang dulu...inilah kelebihan agaknya film melayu...sebab tak payah tayang pun kita sudah tahu jalan ceritanya mesti ada gaduh laki bini/ baling2 piring/ cerita projek juta2/ adegan makan2 dan dialog mesti panjang2

Datu pitung said...

salam sdr depu depu dan a kl citizen

itu lah nama nya rezeki..teringin juga saya nak tgok citer ni..tggu jer la di tayangkan..tq

.HAJIN said...

sadara depu-depu,
Dalam filem itu ada cerita B1N1? kalau ada tu, adalah nama saya keluar sebagai penulis skripnya.