Wednesday, July 8, 2009

RUMAH RAKYAT RUMAH PEMIMPIN


Gambar Rumah penduduk Kg.Buah pala




setelah hampir seminggu menunggu 'kesudian' ketua Menteri Lim Guan menemui mereka, akhirnya 'pemimpin yang dipilih rakyat" pada PRU-12 itu menyatakan kesudiannya. Seramai 23 buah keluarga dari kampung Buah pala 'terancam' kediaman mereka apabila diarahkan pindah selewat-lewatnya awal bulan ogos ini ekoran kampung berusia lebih 100 tahun itu akan diambilalih oleh sebuah koperasi untuk di majukan. Apakah nasib penduduk malang ini ?


sedangkan di pihak pemimpin pula...dilaporkan berpindah rumah dari kediaman rasmi ketua menteri Ke banglo mewah..alasan yang diberikan..kerana tidak tahan dengan serangan anai-anai, semut dan musang..






Di Selangor pula lain ceritanya ,bekas Menteri Besar Khir Toyo dikatakan memiliki banglo mewah bernilai 20Juta.Kediaman mewah ini dikatakan sebagai "Istana gaya Bali" terletak di lokasi Jalan 1/7L di Seksyen 7,Shah Alam.


Rumah banglo yang dikatakan milik Khir Toyo







Gambar Rumah kediaman Menteri Besar Kelantan TGNA

Keadaan di Kelantan sekarang bertambah 'gawat' dengan pilihanraya kecil manik Urai...sekaligus menyaksikan bahawa Kediaman Menteri Besar TGNA juga tidak terlepas dari perhatian rakyat..

2 comments:

zai said...

Salam Depu-Depu,
susah nak komen bila hidup dizaman materialistik ini..manusia mudah lupa pada asal usulnya walaupun asalnya dari keluarga yg sederhana..terkadang bila dah kaya dah tak nak bercampur lagi dgn yg miskin sudah ada jurang perbezaan disitu..tapi yg pasti apabila seseorang itu meninggal tiada apa yg dibawa hanyalah sekujur tubuh dibalut dgn kain putih dan akhirnya akan ditimbun tanah.. tinggallah semua yg dimiliki hanya amalan yg dibawa..sesungguhnya Dunia hanyalah tempat persinggahan sementara sebelum kesuatu tempat yg lebih abadi iaitu alam akhirat...Hidup biarlah bersederhana sekurang2nya kita akan masih sempat utk memikirkan kesusahan oranglain...

DEPU-DEPU said...

Salamkembali Zai..

Terima kasih atas kunjungan dan ulasan sdri dalam hal ini..Sememangnya pemimpin adalah idola kepad rakyat...seorang pemimpin kena menunjukkan kualiti kepimpinan kepada rakyat yang memilihnya..jangan pula setelah bergelar pemimpin kita lupa asal-usul kita hingga kebajikan rakyat pun kita lupakan...amanah itu pasti akan ditanya....