Monday, September 28, 2009

DUN BUGAYA NIKMATI BEKALAN AIR BERSIH


Lebih 20,000 penduduk di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Bugaya, Semporna akan menikmati bekalan air bersih apabila projek loji air berharga RM15 juta siap sepenuhnya pada pertengahan tahun depan.

Anggota DUN Bugaya, Datuk Ramlee Mar- haban berkata penduduk kawasan itu sudah lama menunggu kemudahan bekalan air bersih dan ber- harap projek berkenaan dapat disiapkan mengikut jadual.

“Saya sendiri telah meminta Jabatan Air Sabah dan kontraktor supaya mempercepatkan pembinaan loji air itu, sekaligus memastikan rakyat menikmati bekalan air bersih,” katanya kepada pemberita pada majlis rumah terbuka Aidilfitri di kediamannya di Putatan, dekat sini.

Turut mengunjungi rumah terbuka beliau ialah Ketua Menteri Datuk Seri Musa Aman.

Ramlee berkata penyediaan bekalan air bersih di Bugaya, yang terletak di bahagian pantai timur, membuktikan kerajaan benar-benar membela nasib rakyat terutama yang tinggal di kawasan luar bandar.

Katanya kerajaan negeri juga memperuntukkan sekitar RM10 juta untuk menaiktaraf atau membaiki paip yang rosak di kawasan Parlimen Semporna termasuk kawasan DUN Bugaya.

Beliau berkata kemudahan asas ini diharap akan dapat meningkatkan keselesaan dan taraf hidup penduduk Bugaya.

No comments: