Saturday, February 25, 2012

BERITA BAIK BAGI GURU YANG PILIH SBPA DARI PPPLD KE PPPS


Gambar Datuk Shafie dengan Pegawai PPD Semporna


Hari ini saya postkan kenyataan rasmi dari Jabatan Pelajaran negeri Sabah mengenai isu guru yang berjaya menamatkan pengajian taraf Ijazah semasa dalam perkhidmatan.Guru-guru ini akan dilantik terus tanpa menunggua untuk temuduga dari SPP.

Sukacita dimaklumkan bahawa di bawah pelaksanaan SBPA, skim perkhidmatan PPPS dan PPPLD dipinda menjadi skim perkhidmatan bersepadu Pegawai Perkhidmatan Pendidikan (PPP). Justeru, mana-mana PPPLD yang telah memperoleh ijazah semasa dalam perkhidmatan dan memenuhi syarat-syarat yang telah ditetapkan oleh Lembaga Kenaikan Pangkat Perkhidmatan Pendidikan (LKPPP) boleh dinaikkan pangkat ke gred DG1-1 tanpa perlu dilantik semula oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Pendidikan (SPP) dengan syarat pegawai berkenaan memilih opsyen SBPA.

Untuk makluman tuan/puan juga, SPP telah mengemukakan senarai nama PPP seperti di Lampiran 1 berkelulusan diploma yang telah memperoleh ijazah semasa dalam perkhidmatan dan telah ditemuduga oleh SPP tetapi masih belum dilantik ke Gred DG41. Selain itu, kerjasama tuan/puan juga dipohon untuk memanjangkan kepada mana-mana PPPLD yang telah memperoleh ijazah semasa dalam perkhidmatan tetapi masih belum dilantik ke Gred DG41 , yang mana nama tidak tercatat di dalam senarai nama yang dilampirkan bersama.

Sekiranya tuan / puan mempunyai sebarang pertanyaan atau keraguan berhubung perkara ini, tuan / puan boleh berhubung terus dengan Pn. Faridah Hj Timbol ( 088-513559 ) atau Cik Maimona Hudi ( 088-513561 / 088-256251 )

No comments: