Tuesday, March 16, 2010

MCA SEMAKIN BERPECAH : ONG KA TING SAH TANDING JAWATAN PRESIDEN


Sebelum ini terdapat 3 puak yang bertelagah dalam MCA, Ong Tee Kiat, Chua Soi Lek, dan team Naib Presiden Datuk seri Liow Tiong Lai + ketua pemuda+ wanita. Kini apabila Ong Ka Ting mantan Presiden MCA yang melepaskan jawatan tertinggi parti ekoran prestasi buruk MCA dalam PRU 2008 menawarkan diri untuk bertanding jawatan Presiden, maka laluan Chua Soi Lek dan Ong Tee kiat kelihatan sukar. Kerana Ong Ka Ting dikatakan masih mempunyai pengikut parti yang ramai yang sebelum ini dikaitkan dengan team Liow Lai.



Situasi politik MCA ini tidak akan banyak berubah walaupun pada pemilihan parti yang dijadualkan 28 MAC ini akan akan berlangsung.Sehingga hari ini Chua Soi Lek masih berdiamkan diri dan memberi response, jawatan mana yang akan ditandinginya. Ada desas-desus menyatakan bahawa kemungkinan Chua akan bertanding Presiden mencabar Ong Tee Kiat dengan ketiadaan Ong Ka Ting. Namun bila Ong Ka Ting mengesahkan kedudukannya untuk jawatan presiden..Chua dilihat mengalami satu dilema baru. Sejauhmana Chua akan membuat pilihan ?



Bagi Ong Tee Kiat, sah ! beliau akan berdepan dengan Ong Ka Ting..nampak gayanya MCA semakin berpecah...bila agaknya Pendafaftar Pertubuhan (ROS) akan mengisytiharkan MCA bakal dibatalkan ?

No comments: