Saturday, February 6, 2010

BLOGGER KOTA BELUD PERLU FAKTA


Dalam dunia yang semakin canggih, ramai yang telah memanfaatkan kecanggihan dalam semua aspek terutama dalam dunia blog, tak kira di semanjung malaysia mahupun di sabah dan sarawak. rasa nya tak perlu cerita di semanjung kerana di sabah sahaja khususnya daerah kota belud yang juga di kenali sebagai pekan koboi, blogger sangat aktif dan memaparkan penulisan yang hangat dan terkini.

blogger yang ramai mempunyai isu yang banyak, ada yang menulis tanpa di pengaruhi emosi, menganalisis gerak geri kepolitikan dan ketirisan kepimpinan yang diwarisi dengan keturunan yang di pengaruhi keturunan dan suku bangsa. ramai blogger yang menentang kepimpinan semacam ini, kerana mereka berpendapat bahwa sesiapa sahaja layak menjadi seorang pemimpin jika melengkapi dan membatasi kecurangan di dalam menjiwai kepimpinan.

justeru itu, saya menyeruh roh penulisan para blogger kb semua supaya, memberi komen dan reaksi yang positif terhadap setiap permasalahan yang di hadapi, dengan kerjasama yang wujud antara blogger kb, nescaya masalah di tanggani dengan baik dan kreatif.

di dalam keaktifan para blogger kb ini, ada yang mengambil kesempatan untuk menyerang peribadi seseorang bagi melepaskan rasa ketidakpuashatian kepada seseorang, jika hal sebegini berlarutan maka institusi persahabatan antara kaum akan menjadi layu dan lesuh.

setiap penulisan yang di paparkan harus di pertanggungjawabkan, bukan di jadikan bebanan dan tangunggan kepada seseorang, mungkin kerana penulisan yang di paparkan mengaibkan peribadi seseorang mahu pun keluarga dan sahabat handai beliau, kerana itu, penulisan perlu lah telus dan berfaktah bukan gosip dan emosi yang di paparkan.

DIPETIK DARI :http://simuraikb.blogspot.com

1 comment:

Murai.KB said...

salam depu-depu

pengopian sesuatu karya penulisan mestilah meminta kebenaran kepada penulis asal. kerana pengopian sesuatu karya penulisan adalah satu kesalahan akta pencetakan di negara ini. walaubagaimana pun murai.kb mengucapkan ribuan terimah kasih kepada depu depu atas pengopian terhadap penulisan murai.kb yang bertajuk blogger kb perlu fakta itu.

-murai.kb-