Monday, June 28, 2010

JAMBATAN BUM-BUM AKAN DIBINA


Ketika merasmikan persidangan perwakilan Umno Senporna, kemarin, datuk Shafie Apdal telah menyatakan bahawa kerajaan sudah bersedia untuk meneruskan pembinaan jambatan BUM- BUM yang menghubungkan pulau Bum-Bum dengan tanah besar Semporna. Sebelum ini, Projek Jambatan itu telah beberapa kali ditangguhkan oleh kerajaan kerana atas faktor krisis ekonomi global.

Sambil menyifatkan bahawa dengan pembinaan Jambatan itu pada RMK-10 akan memberikan lonjakan ekonomi kepada penduduk setempat terutama dalam perusahaan menternak agar-agar laut selain daripada menjadikan pulau Bum-Bum dan pulau sekitarnya sebagai destinasi pelancongan di daerah Semporna.

Sebelum itu, penangguhan perojhek pembinaan Jambatan ini telah mendapat kecaman daripada penduduk setempat sambil menyifatkan bahawa Datuk shafie telah gagal merealisasikannya walaupun telah menjawat beberapa jawatan penting dalam kerajaan dan parti. Keluhan masyarakat setempat itu, akhirnya berakhir apabila Datuk shafie mengumumkan kemarin bahawa projek itu akan dilaksanakan serta merta.

No comments: