Monday, November 23, 2009

PERTEMUAN DENGAN SDR AZRONE


Hari ini setelah, selesai menghadiri sesi kuliah di UMS Tawau, saya berkesempatan membawa seorang Pensyarah saya yang kebetulan belum pernah pergi ke Semporna. Seorang peminat fotografi dan bercadang akan melawat ke pulau Mabul, yang merupakan antara pulau yang tercantik di Semporna. Kesempatan itu juga begitu bermakna kerana saya berpeluang bertemu dengan rakan blogger yang selama ini menjadi tanda tanya bagi saya. SDR AZRONE ( Seliu-liu )orang kelahiran Kota Belud dan rupa-rupanya Isteri beliau berasal dari Semporna.

pertemuan itu berlaku apabila Sdr Azrone memaklumkan kepada saya akan kehadirannya di daerah semporna melalui blog saya. Setelah menghubunginya kami mengatur pertemuan. Dan pada tengahhari tadi pertemuan itu berlangsung meskipun hujan lebat mengiringi pertemuan kami itu.

Sempat juga kami minum di Restoran Mutiara Floating, banyak perkara yang kami perbincangkan, walaupun tidak formal tetapi berlangsung dalam suasana mesra seakan-akan kami telah lama mengenali. seorang yang peramah, cepat mesra dan mahir berkomunikasi. Sdr Azrone adalah seorang wartawan berita harian bagi negeri sabah dan beberapa kali memenangi anugerah kewartawanan Shell di sabah.

banyak isu-isu yang kami sempat bincangkan antaranya seperti Susur galur keturunan dan kekeluargaan, selain isu-isu Popular di KB iaitu Dunia Blog...Seperti biasa perbincangan itu berlarutan kepada meneka siapa yang empunya beberapa blog misteri yang wujud dalam dunia Internet yang beridentitikan daerah KB..Di samping itu isu-isu politik juga sempat kami perbincangkan.

Sebagai rakan sedaerah, saya merasakan bahawa apabila berada di tempat orang /luar daerah, rakan yang aru dikenali apatah lagi datang dari daerah yang sama, Adalah ahli keluarga yang akrab. ternyata biarpun baru bertemu,...kami seakan begitu akrab..rasanya Dunia Blog Merapatkan tali silaturahim...

Buat blogger KB samada yang beridentiti jelas atau sebaliknya, TERUSKAN PERJUANGAN ANDA..MERIAHKAN DUNIA PENULISAN.

Salam hormat dari Depu-Depu..

2 comments:

Pendekar Tua said...

sdr Depu-depu..
Perkenalan sebegini perlu dilakukan oleh blogger Kb supaya peranan mereka dapat disepadukan dengan lebih teratur

Seliu Liu said...

Terima kasih juga dan semoga ikatan ukhuwah kekal abadi